از 16 تا 18 ژوئیه(جولای) 2023، جزیره گوره میزبان اولین دوره جشنواره فیلم زنان Cinefemfest خواهد بود

جزیره گوره، میزبان  فیلم های زنان آفریقا از 16 تا 18 ژوئیه است.

جشنواره ای که زنان فیلمساز آفریقایی را تجلیل می کند. از فیلمسازان «صفی فای» SafI Faye و «خدی سیلا» Khady Sylla با موضوع «میراث» قدردانی می کند.

از 16 تا 18 ژوئیه(جولای) 2023، جزیره گوره میزبان اولین دوره جشنواره فیلم زنان Cinefemfest خواهد بود. این سمپوزیوم که بسیار فراتر از یک جشنواره فیلم ساده است، با هدف تحقیق، تحلیل و تجلیل از اهمیت فمینیستی فیلم های منتخب است. به عبارت دیگر، Cinefemfest از فیلم های تولید شده توسط آفریقایی ها به عنوان ابزار آموزشی محبوب برای ترویج برابری جنسیتی در جهت تحول اجتماعی بیشتر در آفریقا استفاده می کند.

این جشنواره به دلیل بُعد فمینیستی خود که محدود به فیلم‌های منتخب نیست، متمایز است. در واقع، Cinefemfest همچنین فضایی برای شبکه سازی پروفایل های مختلف، مانند هنرمندان و بازیگران فرهنگی، محققان، تصمیم گیرندگان سیاسی، روزنامه نگاران، اعضای دولت یا بخش خصوصی است. بنابراین Cinefemfest فراتر از یک جشنواره ساده با موضوع "زنان و سینما" با ترکیب جشن فیلم‌های مرتبط ساخته شده توسط آفریقایی‌ها با تحقیقات اکشن است.

موضوع اولین دوره این جشنواره، "میراث" است که در ادای احترام به دو فیلمساز برجسته متوفی، صفی فای و خدی سیلا. این دو زن سینمای آفریقا را با آثار سطح بالایی که سزاوار کشف و پخش طولانی مدت پس فوتشان هستند. از این رو، جشنواره قصد دارد فضایی برای تبلیغ و کشف این آثار باشد که بر تولید فیلم آفریقایی تأثیر گذاشته اند.

Cinefemfest در قالب یک نشست برگزار می شود، در فرمول سمپوزیوم-جشنواره شامل بحث ها و سخنرانی های آکادمیک برای استفاده از تحقیق، عمل و آموزش مشارکتی برای تحریک تفکر و اندیشه است.  در طول روز، نمایش فیلم ارائه می شود، در حالی که در شب، برنامه ای برای عموم آزاد است که به شما امکان می دهد آثار منتخب را کشف کنید. مشخصات چند رشته ای رهبران Cinefemfest یک دارایی بزرگ است که در جهت شامل دیدگاه هایی از علوم اجتماعی و انسانی، هنر و ارتباطات است.

Cinefemfest رویدادی منحصر به فرد در نوع خود است که ترویج تولید فیلم آفریقایی را با تأمل در جایگاه زنان در جامعه ترکیب می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره به https://cinefemfest.com مراجعه کنید .

https://www.seneplus.com/culture/goree-accueille-le-cinefemfest-du-16-au-18-juillet

https://www.lapresse.ca/cinema/nouvelles/201310/16/01-4700221-deces-de-la-cineaste-et-ecrivaine-khady-sylla.php

کد خبر 16147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =